Jak szybko nabrać masy mięśniowej?

Proces budowania masy mięśniowej jest niezwykle wymagającym. Musimy bowiem zadbać nie tylko o trening, ale także o odpowiednią dietę i suplementacją. Dowiedz się jak ćwiczyć, co jeść i czym uzupełniać dietę by szybko nabrać masy mięśniowej.

Trening na masę mięśniową
Poprzez trening na masę mięśniową rozumie się trening po charakterze siłowym. Plan treningowy powinien być oparty na ćwiczeniach bazowych, tj.: martwym ciągu, przysiadach, wiosłowaniu oraz wszelkich formach wyciskania sztangi. To ćwiczenia, które angażują wiele grup mięśniowych jednocześnie, co stymuluje do wzrostu większą ilość włókien.

Trening na masę należy realizować 3-4 razy w tygodniu, przy objętości wynoszącej około 100 minut. Należy realizować 6-8 ćwiczeń podczas jednej sesji treningowej. Duże grupy mięśniowe po 4 sesje (12 powtórzeń), małe po 3 sesje (8 powtórzeń).

Dieta na masę mięśniową
Jadłospis na masę mięśniową musi być przede wszystkim odpowiednio zbilansowany. W praktyce oznacza to tyle, że musimy dostarczać ilość jedzenia odpowiednią generowanemu zapotrzebowaniu. Można ją obliczyć między innymi na podstawie masy ciała. Przyjmuje się, że na każdy kilogram należy dostarczyć:

  • 6 g węglowodanów
  • 2 g białka
  • 0,5g tłuszczów

Dieta na masę powinna być przy tym pełnowartościowa i zdrowa. Należy mieć również na uwadze, że posiłki powinny być dostarczane minimum 5 razy na dobę, w równych odstępach czasu.

Suplementacja na masę mięśniową
Poprzez suplementację rozumie się stosowanie preparatów uzupełniających dietę. Na rynku dostępnych jest wiele rozmaitych środków dla sportowców. Ich efektywność bywa naprawdę znacząca.

Do najczęściej wykorzystywanych środków zaliczamy: preparaty kreatynowe (jabłczany, monohydraty), odżywki białkowe, odżywki węglowodanowe (tzw. gainery), l-glutaminę, l-karnitynę oraz aminokwasy BCAA.

Wybierając konkretny środek należy kierować się generowanym zapotrzebowaniem, opiniami oraz towarzyszącym nam celem.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*