Jazda na rowerze – sposób na odchudzanie

Trudy treningu redukcyjnego podejmuje mnóstwo ludzi na całym świecie. Jedni udają się na zajęcia aerobiku realizowane w klubach fitness, inni stosują treningi domatora, a jeszcze inni wsiadają na rower i chudną szybko, łatwo i przyjemnie.

Jazda na rowerze, czyli czerp przyjemność z odchudzania
Odchudzanie to proces, który wielu osobom kojarzy się z wymagającym, trudnym i niezbyt przyjemnym wysiłkiem fizycznym. Wszystko jednak zależy od formy realizowanej aktywności. Wybierając trening rowerowy, możemy znacznie umilić sobie czas. Wszak, jazda na rowerze traktowana jest niemal jak hobby, a na pewno można zaliczyć ją do rekreacji ruchowej.

Efektywność jazdy na rowerze
Wbrew pozorom, trening rowerowy może być niemal tak samo efektywny, jak ma to miejsce w przypadku innych form treningowych. Wystarczy zadbać o odpowiednią intensywność (tempo jazdy) oraz objętość (czas jazdy).

Zaleca się realizować trening w tempie około 15/20 km/h. Oznacza to, że jeden kilometr powinniśmy przejeżdżać w ciągu trzech-czterech minut. O ile na początku może wydawać nam się to zbyt dużo, to już po kilku sesjach treningowych zrozumiesz, że takie tempo nie jest niczym nadzwyczajnym.

Całkowity czas treningu powinien oscylować w granicach jednej godziny. Objętość treningową można ustalać zarówno w czasie, jak i ilości przejechanych kilometrów.

Zakładając, że będziemy utrzymywać stałe, jednostajne tempo i jeździć po prostym, pozbawionym podjazdów i zjazdów terenie, możemy liczyć na spalenie od 400 do nawet 600 kalorii w ciągu godziny. Jak zatem widać – efektywność jazdy na rowerze jest naprawdę wysoka.

Wadą tego treningu jest jedynie to, że nie mamy wpływu na warunki pogodowe. Padający deszcz, wiejący wiatr czy rażące słońce – to nasz mały przeciwnik. Nie mniej jednak – biorąc pod uwagę dużą liczbę korzyści, czy pogoda może mieć tu jakiś wpływ? Absolutnie nie!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*